حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اردن: حمله شهرک نشینان به کاروان کمک‌های غزه جنایت است مشاور اسماعیل هنیه: نتانیاهو برای آتش بس سنگ اندازی می‌کند حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیه: اسرائیل فورا از رفح عقب‌نشینی کند رسانه صهیونیستی: عملیات اسرائیل در رفح محدود است دومین حمله گردان‌های قسام به مواضع صهیونیست‌ها طی چند ساعت گذشته (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند | دولت از وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال عقب نیست سردار فدوی: دولت و سپاه درکنار یکدیگر رفع مشکلات کشور را پیگیری می‌کنند واکنش کانادا به حمله احتمالی اسرائیل به رفح هلاکت یک تاجر اسرائیلی در مصر ایروانی: هیچ یک از گروه‌های مقاومت در اقدام مشروع ایران علیه اسرائیل دخیل نبودند حمدان: عملیات رفح برای ارتش اسرائیل «پیک نیک» نخواهد بود چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح گروسی: مذاکرات با ایران درباره نحوه اجرای توافق مشترک مارس ادامه دارد نتانیاهو: پیشنهاد مورد قبول حماس از خواسته‌های ضروری اسرائیل فاصله دارد درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان وزیر صهیونیست: مذاکره با حماس بس است؛ به رفح حمله کنید پوتین به چین و ترکیه سفر می‌کند بازگشت مذاکره‌کنندگان صهیونیست به قاهره طی ساعات آینده
سرخط خبرها

یک نماینده مجلس: لیست اساتید اخراجی از دانشگاه غیرواقعی است

  • کد خبر: ۱۸۲۸۹۳
  • ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
یک نماینده مجلس: لیست اساتید اخراجی از دانشگاه غیرواقعی است
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به غیرواقعی بودن لیست اساتید اخراجی از دانشگاه‌ها تاکید کرد: برخی از اساتید که نام آن‌ها در لیست جعلی آورده شده، اخراج خود را از دانشگاه تکذیب کردند.

به گزارش شهرآرانیوز محمدصالح جوکار با اشاره به فضاسازی رسانه‌های بیگانه در خصوص اخراج برخی از اساتید از دانشگاه‌ها و انتشار لیست‌های جعلی، بیان کرد: در وهله اول باید بگویم وجود چنین لیستی مبنی بر اخراج برخی اساتید از دانشگاه‌ها تکذیب شده و دروغ است. نام برخی از اساتید در این لیست آورده شده که خودشان تکذیب کردند. یا نام برخی از اساتید در این لیست آورده شده که قبلا فوت شده اند. این موضوع نشان می‌دهد که این لیست واقعی نبوده و کذب است.

لیست اساتید اخراجی در راستای تشویش اذهان عمومی تنظیم شده است

وی در ادامه اظهار کرد: عده‌ای این لیست را در راستای ایجاد تشویش در اذهان عمومی جامعه تنظیم و منتشر کردند. رسانه‌های معاند با انتشار چنین شایعاتی به دنبال ایجاد بی‌ثباتی در جامعه هستند. از سوی دیگر اساتیدی که گفته می‌شود از دانشگاه اخراج شده‌اند، مگر خودشان نمی‌توانند صحبت کنند؟ چرا باید دیگران به عنوان وکیل این‌ها صحبت کنند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر باید به این نکته توجه داشت که به عنوان مثال بنده کارمند یک اداره‌ای بوده و برخلاف ضوابط و مقررات دست به اقداماتی زده‌ام. هر سازمان و اداره‌ای کمیته‌ای تحت عنوان رسیدگی به تخلفات دارد. این کمیته راجب نحوه برخورد با تخلف بنده تصمیم می‌گیرد و رای این کمیته نیز قطعی است. فرد می‌تواند بعد از رای کمیته نیز به دیوان عدالت اداری شکایت کند.

ساز و کار رسیدگی به تخلفات و اعتراض به حکم صادره در هر دستگاهی مشخص است

وی در ادامه تاکید کرد: هر دستگاه و هر اداره‌ای برای رسیدگی به تخلفات دارای یک کمیته است و سازو کار این کارگروه یا هیات نیز برای رسیدگی به تخلفات افراد کاملا مشخص است. اگر در محیط دانشگاه نیز یک فردی خلاف مقررات و ضوابط عمل کرد، آیا رسیدگی به تخلفات وی جایز است یا نیست؟ قطعا این حق سازمان است که رسیدگی لازم را در این زمینه داشته باشد. اصل موضوع یعنی رسیدگی به تخلف در جای خود باقی است.

وی افزود: اینکه هیاهو به پا کنیم و در سطح جامعه اخبار کذب منتشر کنیم و در راستای تشویش اذهان عمومی گام برداریم قابل قبول نیست. بایستی یک راستی آزمایی لازم در این زمینه صورت گیرد. اخراج اساتید از دانشگاه نیز روندی دارد. اگر استادی اخراج شود می‌تواند به رای هیات اعتراض کرده و در دیوان شکایت کند. نیازی به چنین فضاسازی‌ها نیست.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->